#365 HIUKSET JA HYVINVOINTI

Olet tullut Hiusvitan www-sivuille. Jos olet kiinnostunut hiusten kauneudesta ja hyvinvoinnista olet oikealla sivustolla. Tervetuloa mukaan! Tämä sivusto avattiin 365 vuorokautta sitten. Tämä blogikirjoitus on julkaistu alun perin 14.7.2016. Ei hätää, tässä on paljon uuttaa alkuperäiseen tekstiin verrattuna. Tuntoja hiusalasta 365 vuorokauden ajalta. Alkuperäiseen tekstiin pääset tästä. 

Tästä pääset tutustumaan tuotteeseemme!

Kauneuden- ja hiustenhoidon alalla on edelleen asiakastarpeita, joihin monetkaan liikkeet eivät kykene vastaamaan. Elämme mahdollisuuksien aikaa. Miksi ohjata asiakkaita ostamaan laadukkaat tuotteet halpahalleista, apteekeista tai ulkomaalaisista verkkokaupoista? Onko sinun kampaamossasi laadukkaat tuotteet myynnissä? Tarjoatko ravintolisää hiusten, ihon, limakalvojen ja kynsien terveydelle? Vai annatko muiden korjata sadon sinun kampaamosi asiantuntemuksesta? Tästä voit tutustua hiusvitamiiniin, jota myyvät ainoastaan hiusalan ammattilaiset, asiantuntevat kampaajat. 

Talouden näkymät ovat parantuneet viimeisen vuoden aikana merkittävästi. Se tarkoittaa, että yhä useampi painostaa omaan hyvinvointiinsa ja ulkonäköönsä. Ihmisten uskallus tehdä ostopäätöksiä on ymmärrettävistä syistä nousussa. Osa ihmisistä lyhentää kampaamokäyntien välejä tai palaa käyttämään kampaamoiden palveluja entistä laajemmin. Tämä on havaittavissa useimpien naisasiakkaiden kohdalla. Hiusten hyvinvoinnin kannalta tärkeiden tuotteiden ostoista ei ehkä tingitä enää samalla tavalla kuin vuonna 2016. Miehet käyvät säännöllisesti parturissa neljän viikon välein ja ostavat tuotteita entistä enemmän.

Olemme selvittäneet, kehittäneet, ideoineet, opiskelleet ja käyttäneet kokemustamme hyväksi ja havainnoineet erilaisia tulokulmia hiusten ja kauneudenhoidon alalta. Autamme kuluttaja asiakkaita, parturi-kampaajia ja maahantuojia. Uskomme olevamme linkki eri toimijoiden välillä. Olemme kehittäneet uudenlaisia tuotteita ja keinoja parturi-kampaajille parempaan asiakkaiden tarpeiden tyydyttämiseen ja kuluttajien palvelemiseen. Kaipaatko verkostomme apua asiakaspalveluun? 

Havaintomme: 

  • Kilpailu on reilua. Marketit, apteekit, luontaistuotekaupat sekä verkkokaupat ovat vieneet parturi-kampaajien markkinoita, mutta osa parturi-kampaamoista on kääntänyt suunnan
  • Digitaalisuus tuo haasteita varsinkin parturi-kampaamoalalle. Vain noin 30-40 % palvelujen tarjoajista on esillä digitaalisissa ympäristöissä, erityisesti www-sivut puuttuvat liian monelta. Autamme tässäkin pk-yrityksiä
  • Ennen ostopäätöstä 70 – 80 % asiakaista etsii palveluita netistä
  • Asiakkaat kaipaavat kokonaisvaltaisempia ratkaisuja kauneuteen ja hyvinvointiin
  • Hiusalan tuotteiden osalta, meidän on kyettävä myymään hiuksiin liittyviä tuotteita kokonaisvaltaisesti

Kaunis Liike Oy ja kumppanimme tarjoavat palveluita alalle ajatuksella – hiuksista yhteiseen menestykseen. Alalla tarvitaan yhteistyötä ja asiakaslähtöisiä toimintatapoja. Olemme tuoneet markkinoille kustannustehokkaat markkinointi-viestinnän palvelut sekä autamme eri toimijoita koulutuksen ja konsultoinnin avulla. Tavoitteenamme on parantaa asiakastyytyväisyyttä ja alan kannattavuutta. Lanseerasimme lokakuussa 2016 uutuus ravintolisän, joka on tuotekategoriassaan ainutlaatuinen ja markkinoiden monipuolisin tuote. Tämä tuote ei kilpaile alan maahantuojien valikoimien kanssa. Olemme rajanneet tuotteen jakelu- ja myyntikanavaksi ainoastaan hiusalan ammattilaiset, parturi-kampaamot. Tutustu tuotteeseemme tästä.

Kesäiset näkemyksemme:

  • Hiusalan tuotteet, niin sisäiset kuin ulkoiset, on turvallisinta ostaa parturi-kampaajilta
  • Parturi-kampaajan kannattaa rohkeasti kertoa hiusalan tuotteiden vaikutuksista asiakkaalle
  • Parturi-kampaajilta on järkevää hankkia kokonaisvaltaisesti hiusalan palveluja
  • Parturi-kampaaja auttaa asiakasta ja asiakas kokee saavansa ammattitaitoista palvelua
  • Vahvistetaan yhdessä hiusten hyvinvointia, tulevan syksyn teemana

Tulemme olemaan aktiivisia toimijoita hiustenhoitoalalla. Mikäli haluat tuoda näkemyksiäsi esille parturi-kampaamoalaan liittyen, annamme sinulle palstatilaa. Ole rohkeasti meihin yhteydessä! Voimme julkaista blogeja niin kuluttajilta, kuin kampaajilta. Sari Leppäpuska käytti mahdollisuuden hyödyksi. Tutustu Sarin ajatuksiin tästä

Koreus on hiustenhyvinvoinnin kokonaisvaltainen liike. Tutustu liikkeen perustajan ajatuksiin tästä.

Riina Ahtola on tunnustettu sisustussuunnittelija, joka elää kiireistä yrittäjän ja perheen äidin arkea. Riinan kokemuksiin Hiusvitamiinista voit tutusta tästä. 

Nautitaan kesästä ja luonnollisesti kauneudesta, 

Etelä-Hämeessä
14. päivänä heinäkuuta 2017
Terhi Päivärinta, Nea Ahtiainen ja Marko Ahtiainen sekä koko Hiusvita tiimi